Borger
 
Kultur og fritid
 
Erhverv
 
Job og karriere
 
Politik og demokrati
 
Om kommunen
 
Limfjordsbroen
 

E-handel

Formål

Målet med implementeringen af e-handel er at skabe administrative og økonomiske besparelser for både Aalborg Kommune og dennes leverandører.

Håndtering af Aalborg Kommunes e-handelssystem vil være et krav i fremtidige udbud.

De tekniske krav

Implementering af KMD´s OPUS e-handelssystem er påbegyndt.

Funktion

E-handelssystemet fungerer som en markedsplads - en samlet indkøbsportal til flere af de leverandører Aalborg Kommune har indkøbsaftale med. Uanset hvilken leverandør brugeren e-handler med, er varekataloget og funktionaliteten den samme. Det gør det lettere for brugeren at anvende systemet og oparbejde en rutine med at bruge e-handel i de daglige indkøb.

Historie

Aalborg Kommune har siden 2004 arbejdet med implementering af e-handel i kommunens afdelinger, institutioner og skoler.

Aalborg Kommunes e-handelssystem er et resultat af et samarbejde mellem Borgmesterens Forvaltning og Miljø- og Energiforvaltningen. I det daglige er Lager- og Indkøbskontoret ansvarlig for e-handel og står bl.a. for overvågning og support. Dette system blev udfaset ultimo 2009.

Senest opdateret den 2. januar 2014
 

Emneregister

Kontakt

Lager & Indkøb
Hjulmagervej 24
9000 Aalborg
Tlf. 9931 4680
indkoeb@aalborg.dk
Vis kort Find vej